Khamis, 8 Mei 2014

Petua semasa mengandung

MESTI BACA!!!! Amalan Semasa Mengandung
 
Umumnya ,penggunaan herba mesti dielakkan sepanjang tempoh kehamilan. ini kerana bimbang akan memberikan kesan negatif kepada perkembangan bayi @ janin.


                                                                                                                                                   



Walaubagaimana pun, pengambilan makanan yang sesuai masih perlu demi untuk pembesaran dan perkembangan bayi dalam kandungan.

Suka bagi saya menyarankan beberapa amalan permakanan yang saya amalkan sewaktu tempoh kehamilan. Sejujurnya saya masih mengamalkan amalan turun temurun yang di amalkan sejak dari zaman nenek saya, kemudian umi sya dan seterusnya kepada saya

Antaranya:
  1. Minum Air kelapa(kesihatan bayi dalam kandungan)
  2. minum air kacang soya serta makan makanan berasaskan kacang soya(mencantikan kulit bayi)
  3. makan kismis?kurma( kecergasan otak bayi)

bagi yang kurang darah juga boleh mengamalkan makan sayur bayam merah. Terutama waktu akhir kehamilan.
  




Bagi memastikan bayi dalam kandungan sihat dan cukup keperluan gizinya, Pengambilan vitamin yang sesuai amat perlu bagi mengelakkan dari berlaku komplikasi semasa proses kelahiran.









Set kehamilan Shaklee amat sesuai bagi memastikan bayi mendapat nutrien yang mencukupi. Ia adalah set lengkap bermula trimester1,2 dan3.


Hubungi saya untuk keterangan lanjut,konsultasi produk secara percuma,

"KESIHATAN ANDA, kEUTAMAAN KAMI"

Whatsapp/sms: 017.900.8247 -maa
Facebook/ Supliment terbaik wanita dan keluarga

" KESIHATAN ITU ANUGERAH "











Tiada ulasan: