Ahad, 6 Julai 2014

SLE DAN RAWATAN

Apa itu SLE?
SLE yang mana dikenali juga dengan penyakit LUPUS iaitu sebahagian gangguan sistem imunisasi tubuh atau juga dikenali sebagai penyakit autoimum.

Punca penyakit?
Sebab terjadi penyakit ini masih belum diketahui dan penawarnya juga belum dikenal pasti. Namun begitu sesetengah pengambilan suplimen atau ubatan mampu mengurangkan gejala SLE ini.

Bagaimana SLE Berkembang?
Tubuh pesakit yang menghidap SLE akan memghasilkan jumlah protin darah yang banyak iaitu disebut sebagai antibodi. Dalam keadaan normal, fungsi antibodi sebenarnya melindungi badan dari jangkitan dan membantu melawan bakteria yang masuk kedalam badan.
Namun sebaliknya yang dialami uleh pesakit SLE dimana, antibodi yang melindungi badan sebaliknya bertindak menyerang tisu badan pesakit hingga boleh mengakibatkan terjadinya radang dan kerosakan organ tubuh.
Bukan itu sahaja, malahan antibodi juga turut akan menyerang organ, kulit, jantung, buah pinggang,paru paru, sendi, salur darah dan juga otak.

KATEGORI SLE?
1.Discoid Lupus Erythematous(DLE)
  • Lupus jenis ini hanya akan melibatkan kulit dan ia juga didapati jarang menular ke organ lain.
2.Systemic Lupus Erythematosus(SLE) 
  • Lupus jenis ini boleh menular kebahagian organ lain, ia juga boleh mengakibatkan kematian.
Tanda Tanda penyakit SLE?




Suplimen yang dicadangkan bagi penyakit SLE?
 Vivix merupakan suplimen yang sangat dicadangkan kerana Vivix mengandungi jumlah revestrol yang tinggi yang membantu dalam proses penyembuhan.



Kandungan vivix?





Segala ikhtiar haruslah disertai dengan doa yang berterusan dan kesabaran. Ramai yang telah mencuba suplimen ini mengalami kesan baik dan possitif. Jadi tiada istilah kerugian jika melabur untuk kesihatan demi kebahagiaan yang berpanjangan.

TESTIMONI VIVIX DAN SLE

Sebarang pembelian,pertanyaan atau apa sahaja kemuskilan boleh menghubungi saya.
SMS/WHATSAPP/CALL- 017.900.8247 MAA MUSTAFA
FACEBOOK: Maa MArimar
In sha ALLAH saya akan membantu. Konsultasi permakanan dan kesihatan percuma.

Tiada ulasan: