Rabu, 16 Julai 2014

Cara Elak Serangan Jantung

 Kesedaran

Pada masa kini kesedaran masyarakat pada masalah serangan jantung masih rendah . Ramai yang masih bersikap "Lepas Tangan" dengan masalah ini. Ini juga telah diakui oleh Perunding Kardiologi Dr. Haizal Harun Kamar. Ini merupakan hasil pembacaan saya dalam majalah yang penuh info kesihatan yang menarik.(kredit kepada Majalah iSihat)




(Gambar dari google)


Gaya hidup masyarakat pada masa kini juga banyak mempengaruhi dan menjadikan mereka menjadi mudah letih. Hal berpunca keletihan ini harus diberikan penekanan kerana ia boleh menjadi tanda tanda awal anda mungkin menghidap penyakit serangan jantung.









Permakanan yang tinggi kolesterol juga adalah faktor penyumbang serangan jantung.















Sesiapa sahaja boleh mengalami masalah keletihan tetapi adakah masalah yang kita alami berlebihan, ini yang membezakan antara keletihan yang sihat dengan keletihan yang tidak sihat.





Kenali tanda serangan jantung!




 Cara elak serangan jantung adalah kita haruslah dapat mengenal pasti tanda serangan jantung sebelum ianya berlaku. Antara tanda serangan jantung adalah:
Kebas bahagian tangan kiri hingga ke bahagian leherSesetengah individu akan merasa pada bahagian tengah dadaTerasa seperti berlaku himpitan pada bahagian dada secara tiba tiba yang kemudiannya beralih ke bahagian lenganGejala ini berlaku kerana kurangnya kadar oksigen yang dibekalkan kepada jantungSukar bernafasKeletihanPeningRasa sakit pada bahu,lengan atau leher jantung yang berdebar Suplimen Dan Kesihatan Jantung





Set Jantung sihat

"Mencegah lebih baik daripada mengubati" bagi memastikan kesihatan jantung yang berterusan, pengambilan sumber makanan dan zat yang lengkap amat diperlukan. Dengan pengambilan suplimen yang betul dapat mengelakkan risiko serangan jantung.Bagi yang mengalami masalah jantung Set Jantung sihat amat disarankan kerana keberkesanannya sangat membantu mereka yang mengalami masalah berkenaan jantung.


Untuk Konsultasi produk yang lengkap serta khidmat rundingan kesihatan boleh menghubungi saya ditalian

Sms/whatsapp/call 013.907.7157 maa mustafa

Facebook.com/Akmal Mustafa


Terima kasih diatas masa yang anda luangkan untuk membaca penulisan saya. Teruskan membaca entri saya yang lain. Semoga bermanfaat buat anda semua.


Tiada ulasan: