Ahad, 6 Julai 2014

Tips Elak Keguguran

Ibu hamil selalu risau dan bimbang dengan keadaan bayi dalam kandungan.. Hari ni saya nak kongsikan tips dan cara yang boleh ibu hamil amalkan bagi mengelakan dari terjadinya keguguran.
Serius, saya memang rasa sedih mendengar khabaran duka ramai kawan kawan yang mengalami masalah keguguran.
Terpanggil hati kecil saya untuk berkongsi cara yang boleh diamalkan sepanjang kehamilan..

Cegah pendarahan awal kehamilan
  1. Pastikan ibu hamil mendapat rehat yang secukupnya.
  2. Elakan dari melakukan aktiviti berat. Ini kerana boleh memberi tekanan kepada rahim.
  3. Jika rahim dalam keadaan lemah, Hubungan intim harus dikurangkan, seeloknya dihentikan buat sementara waktu, supaya rahim kembali normal
  4. Air mani menyebabkan rangsangan dinding rahim untuk terbuka.
Permakanan juga penting bagi memastikan rahim ibu hamil benar benar kuat untuk menampung janin.
  •  Elakkan mengambil makanan yang bersifat 'tajam'seperti nenas.
  • Elakkan pengambilan makanan yang mengandungi pengawet(monosodium glutamate)
  • Minuman bergas dan sejuk.

Disini saya cadangkan set Ibu hamil bagi menguatkan rahim. Set ini juga bagus untuk ibu hamil bagi mengekalkan tenaga.
Ibu hamil sinonim dengan keletihan, Jadi tenaga yang cukup diperlukan bagi memastikan bayi dalam keadaan sihat.



Untuk cara pengambilan,serta senarai harga boleh terus menghubungi saya di
PM/WASAP 013-907-7157 MAA
FB:Akmal Mustafa

Pilihan ditangan anda...jangan malu,jangan segan. Saya sedia membantu.

Tiada ulasan: